Daisypath Anniversary tickers

Friday 28 October 2011

Memasak? =_="

MEMASAK? aiya, aku mana minat nk masak2 ni. turun dapur jarang sekali..hehe..'afif juga xputus asa meminta ku untuk belajar masak..slow2 aku cuba timbulkan minat untuk memasak..tgk chefmaster junior kt star world! bangga ngn diorg..dari umur 9 tahun diorg dah pandai masak macam2..impressed! abang, nak jadi cmtu boleh? hehe..ok aku dah mula belajar masakan kampung dulu..sbb 'afif suka makan pedas2 and masakan kampung..tapi die xsuka makan mee..die ckp cm ulat..puding pn die xsuka..pelikkn? hahaha xpe....dalam masa yang sama aku belajar buat karamel, puding...aku belajar dari kawan mama..memang sedap...tiap kali ade perkahwinan cousin2, mama la yang depe upah utk wt caramel sebagai makanan utk pengantin...^_^..then aku nak blaja bakery, wat kuih, wat kek and macam2 lagi...biasa la 'afif kn cerewet..ade je yg die xmakan...so kne la ikt seleranya..sebenarnya memasak ni best! apabila perasaan MALAS tu dtg..duduk je la dlm bilik..xmakan pn xp..malas pnye pasal kn? cmne pn aku sedang berusaha melakukannya..:)


                                                                      budak baru belajar :)




                                                                              cutie <3

No comments:

Post a Comment